Ez a weboldal sütiket használ annak érdekében, hogy személyre szabott és interaktív módon tudjuk megjeleníteni Önnek a tartalmakat. A jelen Weboldal használatával Ön elfogadja, hogy az oldal sütiket használ. Kérjük, olvassa el SÜTI HASZNÁLAT amelyben további információkat olvashat a sütikről és azt is megtudhatja, hogyan tudja blokkolni vagy törölni őket.

All for Joomla All for Webmasters

    +36 06 37-311-983    google3200.Gyöngyös,Szurdokpart út.11  

Hungarian English German Russian

A GYÖNGYÖSI MEZŐGÉP ÉS JÁRMŰTECHNIKA KFT. TÖRTÉNETI BEMUTATÁSA A TÁRSASÁG PRIVATIZÁCIÓJÁIG

 A társaság elődje működésének kezdetét az 1960-as évek első felére tesszük.

Az atkári és detki gépállomások fokozatos összevonásával 1963-64 között alakult ki a gyár magja. Ekkor főleg traktorok javításával, szerelésével, foglalkoztak a gyárban.

A javításhoz szükséges alkatrészek előállítására alakult ki  az  alkatrészgyártási tevékenység.

Az akkori végleges formában történő működés megkezdésének dátuma – Gyöngyösi Mezőgazdasági Gépállomás néven - 1966. január 1-re tehető. Ekkor főleg  UE-28-as traktorok, kompresszorok javítása folyt a gyárban.

Dutra UE-28 összkerékhajtású, univerzális traktor

dutraue28 02dutraue28 03dutraue28 04

1967-68-ban már megkezdődött az autóbuszok javítása, kompresszor alkatrész felújítás, a gépgyártás már nem csak saját részre, hanem belföldi  piacra is kezdett gyártani, ugyanakkor még folyt a  gépjavítási tevékenység is. (311; 630; 255-ös autóbuszok)

630 proto 20720120704 ikarus 311 1969ik250

 

GA 57-33

Beszerzési ideje: 1962.01.17 (Récsei garázs), állományból törlése: 1973.12.21. Gyöngyösre a MEZŐGÉP-hez került

ga 57 33 szz 203ga 57 33 old 167

 

Irányítási szempontból a gyár további Heves és Nógrád megyei gépállomások mellett az Egri Gépjavító Állomáshoz tartozott.

Az 1970-es évek elején a gyárban tovább erősödött a közúti gépjárműjavítás, a fődarab, kisfődarab javítás, ugyanakkor a gépjavítás volumene csökkent.

A gyár 1974-ben kapcsolódott be a külföldi kooperációba, mezőgazdasági gépalkatrészek gyártásával.

1976-ban Szolnok és Heves megyei állomások összevonásával megalakúlt a Szolnoki Mezőgazdasági Gépgyártó és Szolgáltató Vállalat.

A gyár az új integrációban is megtartotta már kialakult profiljait, úgymint:

Járműjavítás.

Járművek fődarabjainak, kisfődarabjainak javítása.

Gépalkatrészek gyártása.

Egyéb tevékenységek.

A termelés ebben az időszakban folyamatosan növekedett. A Szolnoki MEZŐGÉP Vállalat a hazai és külső piacon igen jelentős helyet foglalt el.

1980-ban – nagyberuházások révén – a Gyöngyösi Gyár a vállalat forgácsoló bázisa lett, szolgáltatási tevékenysége pedig a régióban meghatározó jellegűvé vált.

A Szolnoki MEZŐGÉP Vállalat Rt.-vé alakult, az egységek profitcentrumokként működtek tovább.

1992-től megkezdődött a társaság néhány egységének privatizálása.

A Gyöngyösi Gyár privatizációjára 1996. április 1-el került sor. A gyárat magyar magánszemélyekből álló társaság privatizálta. A fő tevékenységi körök megmaradtak, de jelentős irányváltásra is sor került.

1998-ban került megvásárlásra az Ózd-farkaslyuki telephely.

A Gyöngyösi MEZŐGÉP és Járműtechnika Kft. privatizációjára 1996. április 1-el került sor. A társaságot 100 %-ban magyar magánszemélyekből álló társaság privatizálta.

A tulajdonos váltás után a társaság alapvetően két, egymástól jól elkülöníthető tevékenységet folytat.

Gépgyártás

A társaságnál az 1980-ban történt nagyberuházás óta ez a tevékenység folyamatosan fejlődik.

1996-ig elsősorban mezőgazdasági gépalkatrészek gyártásával és a Szolnoki MEZŐGÉP Rt. gyáraihoz történő beszállítással foglalkoztunk belföldi piacra és közvetett exportra.

Az 1996. április 1-jei privatizáció után kiépítésre kerültek, vagy kiépítés alatt vannak olyan új kapcsolatok, melyek nem fűződnek szorosan a mezőgazdasági gépalkatrészgyártáshoz és közvetlen export megrendeléseket elégítenek ki. Ezek célországai: Svájc, Németország, Ausztria. A termékek rendeltetése: szövőgépipari és papíripari gépalkatrészek, általános gépalkatrészek.

A területen a volumen folyamatos fejlesztésére van lehetőség, ugyanakkor napirenden van új piacok felkutatása is. Ezek körébe tartozik:  

  • bioenergetikai berendezések gyártása hazai piacra
  • árnyékolástechnikai eszközök gyártása exportra.

1997-től a társaság a gépgyártás területén működteti az ISO-9002 minőségbiztosítási rendszert, melynek megújítására és kiterjesztésére  2000-ben került sor.

A gépgyártás legfontosabb adatai 1999-ben:

Belföldi árbevétel: 203 MFt.                     Export árbevétel: 105 MFt.

Járműipari szolgáltatások:

Ezen tevékenységen belül társaságunk két fő ágazattal foglalkozik.

Járműjavítás

Fődarab, kisfődarab felújítás, gyártás

a/ Járműjavítás:

A járműjavító tevékenység elsősorban az IK-200-as családhoz tartozó autóbuszok javításából áll.

Legfontosabb partnereink:  Megyei VOLÁN Rt.-k, VOLÁNBUSZ Rt. magántársaságok.

A társaság tevékenysége elsősorban az Északmagyarországi régióra, valamint budapesti Közlekedési Társaságokra terjed ki.

Véleményünk szerint ez a tevékenység – ismerve a hazai járműpark állapotát  és a helyzet javítására  tett intézkedéseket – 6-8 évig még folytatható.

b./ Felújítás:

A fődarab, kisfődarab felújítás, mint tevékenység elsősorban az IK-200-as család és egyéb haszongépjárművek fődarabjaira, kisfődarabjaira irányul. Elsősorban kompresszorok, légfékszerelvények, adagolók, vasúti kocsi ablaktörlők, sebességváltók, differenciálművek, futóművek gyártása, javítása folyik.

A szolgáltatási tevékenység 1999 évi legfontosabb adatai:

Gépjárműjavítás:                          237 MFt.

Fődarab, kisfődarab felújítás:    158 MFt.

Mind a gépgyártó, mind a szolgáltató tevékenységben a társaság fontos feladata az elvárt minőség folyamatos biztosítása, új piaci lehetőségek felkutatása, valamint az igényekhez alkalmazkodó szakmai színvonal biztosítása.